Ads 468x60px

Doa Penyerahan


(Menyambut Pekan Suci - Minggu Palma, 13 April 2014).

"Ya Tuhan...Ku tahu semua penderitaan kubuat sendiri.Ku tahu semua kepedihan kucari sendiri.Ku tahu semua kesengsaraan kugali sendiri.Ku tahu semua kegelisahan kusebabkan sendiri.Ku sadari atas semua dosa ini, aku tak pantas...aku tak layak...aku tak patut...aku tak kuasa berdiri di hadapanMu.Tapi Tuhan, paling tidak ingatlah aku sebagai ciptaanMu.Engkau telah mencatat namaku saat titik awal keberadaanku. Engkau telah menghendaki kehadiranku. Engkau telah menjadikan aku.Pandanglah aku ya Tuhan...manusia penuh debu,yang mau ikut menyambut Engkau di Yerusalem. Jangan biarkan aku makin tersesat ya Tuhan. Jangan biarkan aku makin meninggalkan Engkau.Di dalam kedosaanku mampukanlah aku selalu dan senantiasa berserah mutlak kepadaMu. Amin."

Tuhan memberkati + Bunda merestui.
Fiat Lux! @RomoJostKokoh

Tidak ada komentar:

Posting Komentar